Sunday, November 29, 2009

هنر منحط!!!





www.deviantart.com
به تازگي با اين سايت آشنا شدم سايتي که يکي از دوستانم هم در اون براي خودش فضايي ايجاد کرده و عکس هاشو (که من خيلي دوستشون دارم) توش مي ذاره.پيش از اين به ديد يک سرويس دهنده صرف بهش نگاه مي کردم و حالا که فهميدم چيه و کيه عاشقش شدم


چندي پيش همين دوستم خوره کارتون کشيدن به جونش افتاده بود که من تو دلم مي گفتم حتما به خاطر سن و سالشه (آخه حدود 18 سالشه فقط) و مدام درباره اين سبک سوال مي پرسيد.خب البته الان درکش مي کنم چون از وقتي نقاشي ها و عکس ها (اگه به مفهوم کلاسيک بشه بهشون عکس يا نقاشي گفت چون مسن تر ها نمي خوان سر به تن هيچکدوم از اين شيطونک ها باشه) رو توي اين سايت ديدم احساس کردم چقدر اشتباه مي کردم.حالا مي فهمم چرا خيلي وقتا اصلا نمي تونستم نقاشي کنم و علي رغم اينکه سرانگشتام مور مور مي شدن که يه جايي رو رنگي کنم يا يه کاغذ رو خط خطي کنم (اشتباه نکنين اين دو تا وسوسه مجزا هستن و هر روز يه کدومشون سراغ آدم مياد) از همون اول دستم مي لرزيد.حالا مي فهمم چرا.نمي دونم کدوم ابلهي گفته محدوديت باعث ايجاد خلاقيت مي شه؟من معتقدم ما شرقي ها اينقدر توي ذهنمون تابو داريم که هميشه وقت بيان که مي شه زبونمون بند مياد : ايني که مي کشم بقيه دربارش چي فکر مي کنن؟واي من دارم بدن يه زن رو مي کشم؟اينقدر واضح؟شرم آور نيست؟اين رنگ بندي يه کم غير معمول نيست؟و...انگار هميشه يه نفر با يه قلم موي سياه بالاي سرم ايستاده تا هر چي مي کشم روش ضربدر بزنه



وقتي ديدم آدم ها چقدر راحت کارهاشون رو در معرض ديد مي ذارن و اينقدر راحت هر موضوعي رو به تصوير مي کشن.،وقتي ديوار نگاره ها و کارتونهاي حتي خيلي پيش پا افتاده رو ديدم فهميدم تنها کاري که بايد بکنم اينه که راحت کار کنم هر چند گاهي اين سخت ترين کار ممکنه.
خودتون قضاوت کنين:اينها زيبا نيستن؟زيبا مثل عربده هاي گيتار برقي مثل حرکات راحت يه استريت دنس مثل جيغ مثل تمام خوشي هاي بي معني و خالص

3 comments:

  1. به به! که من شدم 18 ساله حالا؟:دی
    تو هم دیگه تیکه میندازی به ما؟
    خب من که بهت گفتم جای معرکه ایه! نگفتم؟:دی یادم نیست گفتم یا نه! ولی هست. تازه من یه چیزایی و یه کسایی پیدا کردم که اگه ببینیشون پر و بالت میریزه! باور کن. اصلا دنیایی دارن! من اینا رو که دیدم بعد به خودم گفتم واقعا ما داریم چی کار میکنیم؟ اینا این همه ایده رو از کجا میارن؟
    در ضمن اتفاقا به همین موضوع که محدودیت خلاقیت میاره داشتم فکر میکردم همین دیروز-پریروز. و بنظرم نباید اینقدر رادیکال دربارش نظر بدی, چون واقعا خیلی از محدودیت ها خلاقیت میاره! کافیه فیلم فرار بزرگ رو نگاه کنی و به ترفند هایی که زندانی ها بکار میبرن پی ببری بعد میفهمی همیشه هم بی هیچ نیست این محدودیت ها, میمونه اصل موضوع محدودیت! بودن و نبودنش! این اصل موضوعه.
    باری, بهت توصیه میکنم به این دو-سه صفحه توی همون سایت مراجعه کنی:
    http://ploop26.deviantart.com/
    http://loish.deviantart.com/
    http://jazstereo.deviantart.com/

    ReplyDelete
  2. واي ببخشيد يادم رفته بود حالا شما 19 ساله شدي و کلي رشد کردي.اصلا صبر کن ببينم از کجا اينقدر مطمئني که منظورم نو بودي؟آره اين صفحه ها خيلي قشنگ بودند و من تصميم گرفتم چند تا تصوير ديگه هم به پست هنر منحط اضافه کنم.

    ReplyDelete
  3. من تعدادی از نقاشی های شما رو از وبلاگتون برداشتم و توی وبلاگ خودم گذاشتم .
    ولی این کار صرفا جهت معرفی شما به خوانندگان وبلاگ خودم بود .
    امیدوارم که از این کارم ناراحت نشده باشین .
    اگه خوشتون نیومده و یا میخواین این پست رو از وبلاگم حذف کنم ، بهم اطلاع بدین . حتما حذفش می کنم

    ReplyDelete